20 Mar

Olas (rotaļlieta)

Ziemassvētkos Kate (2 g. 1 mēn.) tika pie kādas ļoti ilgspēlējošas dāvanas, ar kuru darbošanās ilga stundām, dienām, nedēļām un nu jau mēnešiem. Šajā it kā vienkāršajā mantā ir būtībā vairāki posmi, ko bērns apgūst:

1)      mazākajiem tā varētu būt likšanas virsū/ ņemšanas nost darbība. Olām cepurītes/vāciņus var noņemt un atkal uzlikt

2)      tiem, kas mācās apgūt krāsas, papildus pirmajai darbībai jānovēro, kādā krāsā ir actiņas uz katras cepurītes un attiecīgās krāsas olai uzlikt atbilstošo cepurīti

3)      katrai oliņai iepakojumā ir sava vietiņa. Bērniem, kuri apgūst ģeometriskās figūras, iespēja salikt olas pareizās formas novietojumā.

Būtībā vispirms Kate visvairāk veica tieši pirmo darbību – ņēma nost un lika virsū cepurītes, neņemdama vērā krāsu esamību. Ar olu salikšanu pareizājās vietās gāja grūtāk, nācās palīdzēt, kad dusmīgs kļuva vaigs. Kādu periodu viņa olas lika savās somiņās un nēsāja pa māju, pārlika atkal citā somiņā. Un tikai pēc kāda laika, kad bija lielāka interese iedziļināties faktā, ka katrai olai ir citādākas formas pamatnīte, sava mājiņa, Kate tās sāka kārtot pa vietiņām. Pirmajās reizēs bieži sauca mammu palīgā, bet iepraktizējoties, Kate pat neskatoties vairs uz pamatnīti, visu salika zibenīgā ātrumā. Un arī krāsu saskaņošana olai ar cepurīti notika tajā pašā laikā. Nākošais etaps – katru darbību iemācīties izdarīt arvien ātrāk.

IMG_3810

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>